Vinya els Vilars, construïnt ponts amb els mercats asiàtics
Acompanyats per Cecilia Puebla, la nostra responsable de comerç exterior, aquesta setmana hem tingut l’oportunitat participar novament en aquesta iniciativa, que compleix 19 anys de vida, i mostrar els nostres vins a diferents agents comercialitzadors procedents de Japó, Singapur i Vietnam, amb l’objectiu de refermar la nostra presència en aquests mercats.
Visites al celler
Sens dubte, ha estat un bona oportunitat per donar a conèixer la qualitat i característiques dels nostres vins entre els diferents comercialitzadors i aprofitar per establir nous llaços. Unes trobades molt positives, que ens deixen molt bones sensacions. Ara caldrà esperar a veure si esdevenen en noves oportunitat per comercialitzar els nostres vins a llocs tan allunyats com Japó. En el decurs d’aquestes jornades de comercialització, dutes a terme del 3 al 4 d’octubre, fins i tot, vam tenir l’oportunitat de mostrar el nostre celler a alguns dels agents participant en aquest International Wine Bussines Meeting, organitzat per la Cambra de Comerç de Lleida
Japó, Singapur i Vietnam, països convidats
Enguany, la Cambra de Comerç de Lleida s’ha decidit per aquest paisos asiàtics per diferent motius. D’una banda Japó, amb una població que supera els 125 milions, és el cinquè país amb majors importacions de vins. L’any 2021, les importacions van assolir els 244 milions de litres i el seu valor ha augmentat un 9%. I tot i que en la majoria dels països asiàtics el vi no és una beguda tradicional, a Japó, el seu consum per càpita és un dels més elevats de la zona, amb 3,5 litres anuals segons l’Organització Internacional de la Vinya i el Vi.
Per la seva banda, Vietnam, tot i tractar-se d’un mercat de difícil accés, viu des de ja fa uns anys uns creixements anuals d’entre el 5 i el 10%. També cal tenir en compte que des de fa un temps els aranzels actuals per al vi són del 25% -fa molt poc temps eren del 50%-. I gràcies a l’Acord de Lliure Comerç els aranzels dels vins europeus s’aniran reduint paulatinament fins que l’1 d’agost de 2027 hauran desaparegut completament. Per tant, cal començar a treballar ara per a tenir-hi presència quan arribi aquest moment.
Finalment, Singapur és un mercat que va més enllà del vi que consumeix. És també plataforma de reexportació a altres països del sud-est asiàtic. Concretament, gairebé la meitat del vi que importa acaba sent reexportat a altres països com Japó, Hong Kong, Xina o altres destins menys importants com Malàisia, Indonèsia, Cambodja, Tailàndia i Vietnam.