Participem al 21è International Wine Business Meeting per explorar oportunitats de creixement al mercat asiàtic
L’esdeveniment, organitzat per la Cambra de Comerç de Lleida en col·laboració amb la Diputació de Lleida, CaixaBank i Acció, reuneix productors de tota Catalunya amb representants de catorze empreses asiàtiques interessades en importar vins.
Sis cellers de la DO Costers del Segre presents en aquesta trobada
En aquesta ocasió, la representació de cellers de la DO Costers del Segre està formada pels cellers Vinya els Vilars, Tomàs Cusiné, Costers del Sió, Castell del Remei, Mas Blanch i Jové, Lagravera. A la trobada també participem 28 cellers més provinents de diferents indrets de Catalunya. Tots hem tingut l’oportunitat de mantenir reunions bilaterals amb empresaris de Corea del Sud, la Xina, l’Índia i Taiwan, països que representen mercats amb un alt potencial de creixement per a la indústria vinícola.
Sens dubte, valorem molt positivament aquesta trobada on hem comptat també amb la presència de Cecilia Puebla, la nostra encarregada dels mercats exteriors, ja que ens ofereix una plataforma única per crear vincles amb compradors internacionals; en aquesta ocasió, asiàtics, que representen un dels mercats amb més perspectives de creixement per a l’exportació de vins.
Corea del Sud, la Xina, l’Índia i Taiwan, mercats amb alt potencial de creixement.
Segons dades presentades durant la trobada, el mercat del vi a Corea del Sud ha experimentat un augment del 28% en els darrers cinc anys, amb una demanda creixent de vins blancs, escumosos i ecològics. A la Xina, tot i una lleugera disminució de les importacions, el preu per litre ha augmentat, mostrant una preferència per productes de major qualitat. En l’Índia, el consum de vi està creixent entre la població jove i urbana, mentre que a Taiwan, s’espera que el mercat augmenti un 7% en volum i un 10,62% en valor fins al 2025.
Les delegacions asiàtiques han estat seleccionades estratègicament per part de l’organització per oferir el màxim potencial de negoci, posant un focus especial en la distribució i el canal de detall en hotels i restaurants. Aquesta iniciativa forma part d’un esforç més ampli per internacionalitzar els vins lleidatans i catalans i obrir noves vies de creixement comercial en mercats emergents com el sud-est asiàtic